October 18, 2011

Lady Gaga fan art

Lady Gaga has always been fascinating to me, she's so talented and never afraid to innovate.
When I saw the "Yoü and I" music video, I loved the idea of creating an alter ego for the video and showing a much more innocent and natural Gaga.
But I decided to make this illustration after seeing Jo Calderone at MTV VMAs '11! Gaga achieved it, she created a whole character with its own personality: his great performance with Brian May (Queen), his monologue and his attempt to flirt with Britney Spears (xDD) captivated me.

So this is my little tribute to Jo Calderone and the young Lady Gaga from "Yoü and I", showing that innocent teenage love.


Español
Lady Gaga siempre me ha parecido fascinante, tiene mucho talento y no le da ningún miedo innovar.

Cuando vi el videoclip de "Yoü and I" me pareció muy tierno y divertido. Me gustó mucho la idea de crear un alter ego para el video y mostrar a una Lady Gaga más inocente y natural. Pero tomé la decisión de hacer esta ilustración tras ver a Jo Calderone en los MTV VMAs '11. Lady Gaga lo había conseguido, había creado un personaje con toda su personalidad: su monólogo, su gran actuación con Brian May de Queen y su intento de ligar con Britney Spears xDD me cautivaron!

Así que este es mi pequeño homenaje a Jo Calderone y a la joven Lady Gaga de "Yoü and I", reflejando ese amor inocente de la adolescencia.

No comments :

Post a Comment