October 31, 2012

Happy Halloween!

Español
¡Se ha producido el milagro y me ha dado tiempo a acabar la ilustración especial para Halloween! xDD

Confieso que en estas fechas mi corazón está dividido porque en Catalunya también se celebra "La Castanyada", una tradición muy bonita porque la calles se llenan de paraditas donde venden castañas asadas, los famosos "panellets" están en todas las pastelerías... y me gusta esa sensación hogareña (?) que veo en esta fecha.
Claro que Halloween cada vez es más potente y también me parece muy chulo, así que me gusta ver como las dos tradiciones conviven en la misma fecha.

La verdad es que dudé si ilustrar una cosa u otra pero es que Halloween es tan divertido para dibujarlo...! xDD Quizás el año que viene me atreva con "La Castanyada" ;)

Feliz Halloween!


English
A miracle has occurred and I've been able to finish this illustration on time to celebrate Halloween!! haha

I confess my heart is divided these days because every year in Catalonia we celebrate "La Castanyada", is a tradition where the streets are full of little shops to buy chestnuts and the typical sweets "panellets" (yummy, yummy) and I like that homelike feeling (?) in my city.
Of course Halloween is now worldwide famous and I like it a lot too, so it's cool to see both "traditions" live together the same days.

The truth is I had some doubts about illustrating one of the holidays, but Halloween is so funny to draw... haha Maybe next year I'll try with "La Castanyada" ;)

Happy Halloween!

No comments :

Post a Comment