October 8, 2013

Japanese beauty

Today I'm showing you a special illustration because this time I left Photoshop and coloured it with watercolours!

The truth is that some years ago (when I was in highschool xD) I painted all my drawings with watercolours and coloured pencils, but once I discovered the magic of Photoshop and its Ctrl+Z (undo) I fell into the dark side xD


                           ---------------------

 Hoy os traigo una ilustración un poco especial y es que esta vez he dejado el Photoshop a un lado y ¡he coloreado con acuarelas!

La verdad es que hace años (osea cuando iba al instituto xD) pintaba todos mis dibujos con acuarelas y lápices de colores, pero una vez descubrí la magia del Photoshop y su Ctrl+Z (deshacer) me fui al lado oscuro xDD



Seriously, each technique has its good and bad things, things you like more or and others you like less...
Now I feel more comfortable painting digitally but I recognize that often I miss using some traditional methods sometimes.

                           ---------------------

Hablando en serio, cada técnica tiene sus pros y sus contras, cosas que te gustan y cosas que te gustan menos...
Yo ahora me siento más cómoda coloreando digitalmente pero reconozco que a menudo echo de menos usar algun método más tradicional de tanto en tanto.


Besides using watercolours again, this illustration is very special for me because, as most of you may know, I'm completely in love with Japan and I wanted to show my admiration for their beautiful culture  with this painting.
                                                                 ----------------------------

Aparte de por haber vuelto a las acuarelas, esta ilustración también es especial para mí porque, como muchos sabréis, soy una auténtica enamorada de Japón y quería plasmar mi admiración por su bellísima cultura con este dibujo.

No comments :

Post a Comment